Betingelser & vilkår
Les mer om:
- Generelt
- Priser
- Bestilling
- Betaling
- Gavekort & bonussjekker
- Sikre betalingsmåter i nettbutikken
- Fraktavgift ved kjøp i nettbutikk
- Levering
- Uavhentede pakker
- Åpent kjøp i butikk
- Retur & bytte
- Angrerett
- Tilbakebetaling
- Reklamasjon
- Eiendomsforhold
- Produktpresentasjon & informasjon
- Skader under transport
- Force majeure
- Overdragelse
- Opphavsrett & andre immaterielle rettigheter
- Sluttbestemmelser
- Alternativ tvisteløsning
1. Generelt
1.1. Følgende vilkår gjelder for alle bestillinger gjort av kunden med Naturkompaniet AS, heretter kalt «Naturkompaniet» eller «Vi» og gjelder kjøp og levering av vare(r) til kunder i Norge samt kunder i andre land vi leverer til.
1.2. Naturkompaniet selger klær og utstyr i fysiske butikker i samsvar med forbrukerkjøpsloven. Vilkårene nedenfor gjelder ved butikkjøp der unntak er angitt som f.eks. vilkår knyttet til kjøp og returnerte varer.
1.3. Naturkompaniet selger også klær og utstyr via nettbutikken på Naturkompaniet.no, i samsvar med avtaleloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven.
1.4. Naturkompaniet selger til privatpersoner og bedrifter, hvor sistnevntes formål er at bedriftens ansatte skal bruke produktene. Naturkompaniet selger ikke til bedrifter for videresalg. Ved mistanke om videresalg forbeholder Naturkompaniet seg retten til å nekte kjøp/makulere ordre.
1.5. Naturkompaniet forbeholder seg retten til å oppdatere disse kjøpsvilkårene om grunnlag foreligger uten å meddele kunde, og anbefaler derfor at kunden leser vilkårene i forkant av hvert kjøp.
2. Priser
2.1. Pris angis i norske kroner, NOK, og inkluderer merverdiavgift (MVA) for ordre til Norge. MVA tilkjennegis på ordrebekreftelsen / kvitteringen. Vi reserverer oss for eventuelle prishøyninger, MVA-justeringer, valutaforandringer, trykk- eller stavefeil, prisfeil, utsalg, lagerfeil, leveringsforsinkelser etc. i den grad som er tillatt ifølge gjeldene forbrukerrettighetslov.
2.2. Alle bestillinger gjort gjennom denne nettbutikken er fritatt momsrefusjon.
2.3. Prisene og tilbudene som vises på nettstedet er gyldige på det tidspunktet de forekommer, med mindre andre spesifikke vilkår er oppgitt på nettstedet. Prisene i butikker, kataloger og på nett kan avvike fra hverandre.
2.4. Ved kjøp i nettbutikk vil ikke en allerede-sendt vare fra vårt lager påvirkes av en eventuell prisjustering, kampanje eller salg som er publisert etter at ordren er gjort.
2.5. Naturkompaniets kampanjer er alltid tidsbegrensede. For å benytte seg av ulike kampanjer gir vi blant annet ut rabattkoder som angis i nettbutikkens kasse før ordren sendes inn. Kodene er som regel kun gyldige for ett kjøp og kan ikke kombineres med andre tilbud.
2.6. Vi ber deg som benytter rabattkoder ved kjøp om å være ekstra nøye med å kontrollere at prisen på din ordre er korrekt før du klikker på «Kjøp nå». Kontakt vår kundeservice dersom prisen er feil.
2.6.1. Ved kjøp i nettbutikk vil ikke en allerede-sendt vare fra vårt lager påvirkes av en eventuell prisjustering, kampanje eller salg som er publisert etter at ordren er gjort.
2.7 Naturkompaniet forbeholder seg retten til å makulere ordre ved misbruk eller urettmessig bruk av kampanjer eller rabattkoder. Vi tar ikke ansvar for koder og kampanjer som publiseres på andre nettsider enn Naturkompaniet.no.
3. Bestilling
3.1. Å legge inn ordre via Naturkompaniet.no medfører betalingsansvar. Du som kunde godkjenner betalingsansvaret ved å akseptere våre kjøpsvilkår i kassasteget og klikke på knappen «Kjøp nå».
3.2. Kun personer over 18 år kan bestille fra vår nettbutikk.
3.3. Alle innsendte bestillinger utgjør et tilbud om å kjøpe varer fra oss. Bestillinger er avhengige av vår aksept.
Når du har foretatt en bestilling, og gitt oss din e-postadresse, vil du motta en e-post med bestillingsbekreftelse med opplysninger om din bestilling. Denne kvitteringsbekreftelsen innebærer ikke en aksept av bestillingen, men informerer deg kun om at bestillingen har blitt mottatt. Ingen kjøpskontrakt finner sted før vi sender den bestilte varen til deg.
3.4. Hvis vi av en eller annen grunn ikke er i stand til å oppfylle en bestilling, vil vi gi deg beskjed så snart som mulig. Hvis betalingen for en bestilling allerede er behandlet og vi allerede har akseptert betaling for bestillingen, vil denne bli refundert via samme betalingsmåte som du brukte da du bestilte varen.
4. Betaling
4.1. Å handle hos Naturkompaniet er enkelt og trygt. Det finnes flere ulike måter å betale på. I våre fysiske butikker og i nettbutikken kan du benytte deg av følgende betalingsløsninger:
- Bank- eller kredittkort (Visa og MasterCard)
- Vipps
- Faktura
4.2. Kunder bosatt utenfor Norge kan velge følgende betalingsløsninger:
- Bank- eller kredittkort (Visa og MasterCard)
Naturkompaniet benytter s k Omnikanal som blant annet innebærer at du som kunde kan besøke en fysisk butikk og enten selv legge inn en ordre i vår nettbutikk, eller la en av våre butikkansatte gjøre det for deg. Levering av varen kommer da til å skje senere, men betalingen skjer i butikken når bestillingen gjøres. Betaling på forskudd er et krav for at bestillingen skal behandles. Full tilbakebetaling av kjøpesummen gjøres da, se avsnittet om «Tilbakebetaling» nedenfor.
4.3. Betaling med kort
4.3.1. Kortbetalinger på Naturkompaniet.no behandles av vår samarbeidspartner, Adyen N. V., for å garantere rask og sikker betaling. Når du velger dette betalingsalternativet reserveres beløpet på bankkortet ditt ved bestilling og betaling gjennomføres først når varene har blitt sendt fra oss. Naturkompaniet garanterer at betalingsalternativene som tilbys via nettbutikken er sikre. Les mer om sikkerhet knyttet til betalinger under det egne kapitlet «Sikre betalingsmåter i nettbutikken» nedenfor.
4.3.2. Når du bestiller på nett med kortbetaling autoriseres kortet først, og du får en e-post som bekrefter at bestillingen er mottatt hos Naturkompaniet. Vi trekker ikke beløpet fra kortet ditt før vi har behandlet din ordre og sendt det fra lageret. Om kortet ikke autoriseres vises en beskjed på skjermen om at betalingen har mislyktes. Du oppfordres da til å benytte en annen betalingsmåte.
4.4. Betaling med faktura
Naturkompaniet tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 30 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostnader om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 30 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.
Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. NB! Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.
Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.
For spørsmål angående din faktura fra Klarna, henviser vi deg til Klarnas kundeservice. Der vil du finne informasjon som telefonnummer og åpningstider.
5. Gavekort & bonussjekker
5.1. Naturkompaniets gavekort og bonussjekker er enkle å bruke og kan brukes som betalingsmidler både i våre fysiske butikker og i nettbutikken vår. Betal hele beløpet eller bruk gavekortet/bonussjekken som delbetaling for kjøpet.
5.2. Naturkompaniets gavekort er tilgjengelig som fysiske kort som kan kjøpes i butikk. Du kan også kjøpe våre gavekort digitalt gjennom vår samarbeidspartner Zupergift med levering via e-post. Gavekortene er gyldige i tre år fra kjøps- eller aktiveringsdato. Nøyaktig utløpsdato vises på baksiden av det fysiske kortet eller i e-post for digitale kort.
5.3. Naturkompaniets bonussjekk sendes på e-post til medlemmer i Klubb Naturkompaniet to ganger i året. Beløpet på bonussjekken må benyttes i sin helhet og kan brukes som betalingsmiddel i våre fysiske butikker eller i nettbutikken. Konvertering av poeng til bonussjekker skjer først når du har samlet minst 1 000 poeng. Les mer om hvordan bonussjekken beregnes i medlemsvilkårene.
5.4. Når gyldighetsperioden er utløpt på gavekort og bonussjekker, kan de ikke brukes som betalingsmiddel for kjøp. De kan heller ikke reaktiveres, og eventuell gjenværende verdi kan ikke refunderes. Verdien på gavekort og bonussjekker kan ikke løses inn mot kontanter. Kjøp av gavekort kan ikke returneres. Returnerer du en vare betalt med Naturkompaniets gavekort og/eller bonussjekk, vil refusjonen primært skje til ditt opprinnelige gavekort/bonussjekk, alternativt utsteder vi nytt digitalt gavekort/bonussjekk dersom gyldighetsperioden har utgått på det opprinnelige gavekortet/bonussjekk.
5.5. Dersom du returnerer vare(r) betalt med Naturkompaniets bonussjekk vil beløpet tilbakebetales til respektive bonussjekk. Alternativt utsteder vi en ny bonussjekk dersom utløpsdatoen for gyldighet har gått ut på din opprinnelige bonussjekk. Bonussjekker er verdipapirer som vi ber deg om å ta godt vare på. Naturkompaniet kan ikke holdes ansvarlige eller erstatningspliktige for tapte eller frastjålet bonussjekker, eller om disse har blitt deaktivert eller skadet slik at de ikke lenger kan brukes.
5.6 Gavekort og bonussjekker er verdidokumenter som vi ber deg ta godt vare på. Naturkompaniet kan ikke holdes ansvarlig eller erstatningsansvarlig for tapte eller stjålne gavekort/bonussjekker, heller ikke om disse er deaktivert eller skadet slik at de ikke kan brukes.
6. Sikre betalingsmåter i nettbutikken
6.1. Naturkompaniet garanterer for at betalingsalternativene som tilbys via nettbutikken på Naturkompaniet.no er sikre. For betalingstransaksjoner samarbeider vi med Adyen som sikrer for at ditt kortnummer sendes gjennom en kryptert forbindelse med SSL (Secure Sockets Layer), en industristandard for sikre betalingstransaksjoner. Adyen oppfyller også kravene for PCI DSS (Payment Card Industry Standard Data Security Standard) – en standard for sikker håndtering av kortinformasjon laget av de internasjonale kortnettverkene MasterCard og Visa. I praksis innebærer dette at Naturkompaniet ikke har tilgang på noe kortinformasjon eller annen informasjon som følger din betaling, disse håndteres kun av Adyen.
6.2. For ytterligere sikkerhet benytter vi oss av 3D Secure, en teknikk laget for å sikre kundens identitet. 3D Secure innebærer at du får en ekstra mulighet til å verifisere at du er den virkelige kortinnehaveren, dermed er det mindre risiko for kortet ditt brukes til falske formål/bedrag dersom det havner i gale hender.
7. Fraktavgift ved kjøp i nettbutikk
7.1. Ved kjøp i nettbutikk tilbyr vi gratis frakt på alle bestillinger over kr. 495 innad i Norge. For kjøp i nettbutikk for verdi under kr. 495,- koster frakt kr. 49,-.
8. Levering
8.1. Normal leveringstid er 2-4 arbeidsdager*. Ved langhelg, salg og perioder med høy ordrepågang kan leveringstiden bli forlenget, men vi gjør vårt beste for at du skal få din pakke så fort som mulig. Om din bestilling av ulike årsaker skulle bli forsinket, vil du bli kontaktet. Du har alltid rett til å heve kjøpet hos oss ved en eventuell leveringsforsinkelse.
* Normal leveringstid kan avvike ved bestilling fra Nordland og Troms og Finnmark. 1-2 arbeidsdager ekstra bør påberegnes i disse tilfellene.
8.2. Din bestilling kan bli delt opp i mer enn én levering, noe som innebærer at pakkene kan ankomme på ulik dato. Det vises i leveringsmeldingen (e-post) at flere leveringer ventes.
8.3. Levering til hentested
8.3.1. Alle våre leveringer innad i Norge skjer med Posten, og det innebærer at pakken kommer til Posten sitt hentested, f.eks. en dagligvarebutikk eller annet hentested i ditt område. Om du oppga informasjon om e-postadresse og/eller mobilnummer da du bestilte, vil du motta informasjon om kolli-ID sendt til deg så fort Posten har mottatt din pakke for levering. Alternativt kan du følge leveringen i Posten sin app. Med hjelp av kolli-ID kan du også overvåke din pakke sin status på Posten sin hjemmeside. Om du har noen spesifikke ønsker knyttet til leveringen, kontakt vår kundeservice så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.
8.3.2. En melding sendes til deg når pakken er mottatt på utleveringssted. Har du angitt mobilnummeret ditt ved bestilling så vil du motta en SMS om at pakken er klar til å hentes.
8.3.3. Etter at pakken har blitt levert hos Posten sitt utleveringssted blir det liggende i ca. 14 dager.
8.3.4. Kontakt vår kundeservice dersom du har spørsmål knyttet til din pakke, så hjelper vi deg videre.
9. Uavhentede pakker
9.1. Vi forbeholder oss retten til å tillegge en avgift til kunden for pakker som ikke har blitt hentet ut fra utleveringsstedet. Avgiften (som per nå er 250 NOK) er begrunnet i returfrakt, ekspederingsavgift og håndteringskostnad.
9.2. Pakken ligger på ditt utleveringssted til 14 dager etter ankomst. For spørsmål knyttet til din pakke, kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg videre.
10. Åpent kjøp
10.1. Ved kjøp i en av våre fysiske butikker tilbyr Naturkompaniet deg 30 dagers åpent kjøp mot fremleggelse av originalkvittering og retur av originalemballasjen. Legg merke til at åpent kjøp ikke gjelder gavekort, undertøy, badetøy og forseglede varer som er åpnet.
Utvidet åpent kjøp til 20. januar 2025 i butikk og på nett
For at du i fred og ro skal kunne handle julegaver til dine nærmeste, har vi utvidet åpent kjøp og angrerett til 20. januar 2025 for kjøp gjort fra 1. november 2024 både i butikk og på nett. For å benytte deg av utvidet åpent kjøp og angrerett må du kunne fremlegge originalkvitteringen.
11. Retur & bytte
11.1. Du som kunde har rett til å undersøke og prøve produktet. Ønsker du å returnere anbefaler vi at produktet og emballasjen returneres i en tilstand som gjør det mulig for oss å selge produktet igjen. Du kan også returnere varer i våre butikker. Ta med ordrekvittering og vare(r) til din nærmeste Naturkompaniet butikk, så hjelper vi deg med returen der.
11.2. Dersom du har håndtert varen og/eller emballasjen i større omfang enn nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjon, kan du bli holdt erstatningspliktig for varens eller emballasjens verdireduksjon.
11.3. Legg merke til at bytte- og returrett ikke gjelder for forseglede varer som er åpnet, og gavekort.
11.3.1. Retur via pakkepost
Det er viktig at vi tydelig ser hvem pakken kommer fra og hva vi skal gjøre med innholdet, derfor ønsker vi at du bruker ditt ordrenummer og registrerer returen via lenken du finner lenger ned på siden. Ved registrering av returen sendes en QR-kode til mailadressen eller mobilnummeret du oppgir i skjemaet. Ta med QR-koden til et Bring/Posten-innleveringssted for å sende returen din gratis.
- Finn fram ditt ordrenummer. Dette står i ordrebekreftelsen du mottok fra oss ved kjøp. Finner du det ikke? Kontakt kundeservice, så hjelper vi deg.
- Registrer din retur på denne siden. Ordrenummer skriver du inn under "Referanse". Når returen din er registrert, vil du motta en QR-kode til e-postadressen eller mobilnummeret du oppgir i skjemaet.
- Legg varene du ønsker å returnere med originalemballasje. Forsegl pakken godt.
- Ta med pakken til et Bring/Posten-innleveringssted og vis QR-koden du mottok da du registrerte returen din, så kan de skrive ut din forhåndsbetalte returfraktseddel.
- Plasser returfraktseddelen over adresseetiketten med adressen din som allerede er på utsiden av pakken.
- Lever inn pakken til på et Bring/Posten-innleveringssted.
- Du vil motta en returbekreftelse når vi har mottatt din retur.
Her finner du lenke til returportal.
Når vi har mottatt pakken din, refunderer vi beløpet via samme betalingsløsning som du gjorde kjøpet gjennom.
*Se tekst med asterisk under overskriften «Angrerett».
12. Angrerett
12.1. Du har rett til å returnere ditt kjøp uten å informere om årsak innen 30 dager fra den datoen du, eller ditt utleveringssted, mottok pakken. Sendes varene på din ordre i flere pakker enn én, gjelder 30 dager f.o.m. den siste pakken ble mottatt.
12.2. Som et alternativ til å returnere som beskrevet under overskriften «Retur og bytte» kan du, for å benytte deg av angreretten for kjøp hos Naturkompaniet.no, sende oss en tydelig melding om returen. Meldingen skal inneholde navn, adresse, kundenummer eller ordrenummer, og hvilke artikler som du ønsker å returnere, eller om det gjelder hele ordren. Opplys også om kontaktinformasjon slik at vi kan nå deg på dagtid for mer informasjon om hvordan du sender pakken.
- Send e-post til retur@naturkompaniet.no
- Brev: Kungstensgatan 38, 113 59 Stockholm, Sweden.
Ta kontakt med kundeservice (kundeservice@naturkompaniet.no) for å få et angreskjema for utfylling.
12.3. De returnerte varene skal så sendes til oss uten unødvendig forsinkelse, senest 30 dager etter at ordrens siste pakke er mottatt. Dersom dine varer sendes til oss senere, forbeholder vi oss retten til å avslå returen/bytte.
*Ifølge Angrerettloven har du angrerett ved kjøp på nett i inntil 14 dager, noe vi har forlenget. Perioden kalles angrefristen og gjelder fra dagen du, eller ditt utleveringssted har mottatt varen. Om du har bestilt varer i en og samme bestilling som leveres hver for seg, dvs. i to pakker eller mer, så gjelder angrefristen fra den dagen du eller ditt utleveringssted har mottatt den siste pakken.
13. Tilbakebetaling
13.1. Et kjøp i butikk betalt med kort kan vanligvis tilbakebetales direkte.
13.2. For kjøp via Naturkompaniet.no som returneres er normal tilbakebetalingstid 1-3 bankdager, men senest 14 dager. Vi skal tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder standard leveringskostnadene. Skulle du velge å beholde noen av artiklene og bare returnere deler av bestillingen, vil du ikke få godskrevet leveringskostnaden.
13.3. Sendes din retur per post, kan vi holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.
13.4 Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen. Har du betalt ordren med bankkort tilbakebetales pengene til kortet. Har du bestilt og betalt med gavekort vil tilbakebetalingen skje til gavekortet ditt.
Ved tilbakebetaling av varer betalt med Vipps vil vi trenge opplysninger om ditt navn og mobilnummer.
13.5. Vær nøye med å vedlegge alt av nødvendig kontaktinformasjon med returpakken, eller ring inn og oppgi informasjonen til vår kundeservice.
14. Reklamasjon
14.1. Som kunde har du lovbestemt rett til å reklamere et defekt produkt i opptil to år fra kjøpet (opptil fem år hvis varen er ment å vare lenger), men innen rimelig tid (to måneder) fra at en feil ved varen oppdages.
14.2. Reklamasjoner kan gjøres i butikk, eller gjennom å kontakte Naturkompaniets kundeservice. Vær forberedt på å oppgi relevant informasjon for at vi skal kunne håndtere din reklamasjon.
14.3. Levering for erstatning skjer helt uten kostnad for deg. Ved reklamasjon står Naturkompaniet for fraktkostnader, derfor er det viktig å ta i bruk returfraktseddelen som har blitt sendt fra Naturkompaniet. Velger du å selv stå for fraktkostnadene og hvordan varen skal sendes tilbake, så står du selv ansvarlig for varen inntil den når oss, altså under transporten også.
14.4 Produkt(er) som sendes igjen mot postoppkrav eller etterkrav utløses ikke av Naturkompaniet.
Vil du gjøre en reklamasjon? Kontakt kundeservice: kundeservice@naturkompaniet.no
15. Eiendomsforhold
Varene som er levert til deg vil forbli Naturkompaniet sin eiendom inntil betalingen er fullført. Så lenge eierskapet offisielt ikke har blitt overdratt til deg, er du forpliktet til å håndtere varene med ytterste forsiktighet. Hvis de leverte varene blir tatt, eller utsatt for inngrep, av en tredjepart er du forpliktet til å informere oss om dette øyeblikkelig.
16. Produktpresentasjon & informasjon
Selv om vi etterstreber å være grundige hva angår våre produktbeskrivelser, produktbilder og produktfarger, kan små feil av og til skje. Vi kan ikke garantere at fargene på klær er reprodusert fullstendig korrekt. Dette er fordi fargene du ser avhenger av type datamaskin du har, innstillingene på den så vel som nettleseren du bruker.
Dersom et produkt mangler egenskaper som er beskrevet, eller et bilde ikke er en presis gjengivelse av produktet, så har du selvfølgelig rett til å returnere det i henhold til våre returregler beskrevet ovenfor, uten ekstra kostnader. Vær oppmerksom på og forstå at vi ikke kan gi noen ekstra rabatter eller andre ytelser utover den gjeldende lovlige garantien.
17. Skader under transport
Hvis det har oppstått skader under transport ber vi deg å rapportere om alle synlige skader til oss. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice på: kundeservice@naturkompaniet.no.
18. Force majeure
Vi er ikke ansvarlige for noen forsinkelse eller manglende overholdelse av våre forpliktelser i henhold til disse vilkårene hvis forsinkelsen eller mangelen oppstår som følge av enhver begivenhet som er utenfor vår rimelige kontroll. Slike begivenheter inkluderer, uten begrensning, sammenbrudd av infrastruktur, statlige inngrep, krig, sivil uro, kapring, brann, oversvømmelse, ulykker, stormer, streiker, lockouter, terrorangrep eller gå-sakte-aksjoner som påvirker oss eller våre leverandører.
19. Overdragelse
Naturkompaniet forbeholder seg retten til å overdra eventuelle krav om betaling som er forfalt og har oppstått i forbindelse med varer levert til tredjepart.
20. Opphavsrett & andre immaterielle rettigheter
20.1. Personopplysningene du gir til Naturkompaniet AS håndteres med den største respekt og vi ber om ditt samtykke for at vi kan bruke innsamlet informasjon for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg og tilby den tjenesten du forventer. Vi trenger din personlige informasjon for følgende formål:
- For at du skal kunne opprette en personlig konto på Naturkompaniet.no.
- For at vi skal kunne behandle bestillingen din og foreta kredittkontroller.
- For å kunne kunngjøre leveringsstatus via SMS og e-post, eller kontakte deg i tilfelle problemer med levering av bestillingen.
- For å kunne beregne bonusen du har krav på som kundeklubbmedlem (krever blant annet kjøpstransaksjoner).
- Å kunne sende informasjon om arrangementer og kampanjer på Naturkompaniet via f.eks. e-post.
20.2. I vår databeskyttelsespolicy finner du omfattende informasjon om hvordan Naturkompaniet AS håndterer personopplysninger og hvilke rettigheter du har angående disse. I henhold til lov har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg, og få informasjon endret eller slettet. For mer informasjon om det, kan du lese videre i vår personvernerklæring.
21. Sluttbestemmelser
21.1. Disse vilkårene skal være regulert av og forståes i henhold til Norges lover og enhver tvist som måtte oppstå, skal være underlagt den ikke-eksklusive jurisdiksjonen til norske domstoler.
21.2. Hvis noen av disse vilkårene blir funnet å være ugyldige av en domstol eller reguleringsmyndighet, skal de andre vilkårene fortsatt gjelde.
Fenix forbeholder seg retten til å overdra og pantsette eventuelle krav om betaling som er forfalt og har oppstått i forbindelse med varer levert til tredjepart.
22. Alternativ tvisteløsning
Hvis du som forbruker har en konflikt som du ikke har klart å løse direkte med Naturkompaniet har du muligheten til å kontakte ditt lokale kontor for alternativ konfliktløsning.
Alternativ tvisteløsning er en prosedyre som ikke involverer domstoler, men som kan løse nasjonale og internasjonale tvister som følge av kontraktsforpliktelser basert på salgsavtaler eller serviceavtaler mellom en EU -selger og en forbruker i EU. Dette gjøres ved hjelp av et alternativt tvisteløsningskontor som foreslår eller pålegger en løsning, eller samler partene for å nå en fredelig løsning.
Alternative tvisteløsningskontorer involverer ikke domstolene. Et alternativt tvisteløsningskontor er en nøytral part som Naturkompaniet vil bruke for å løse tvister hvis forbrukeren velger denne tvisteløsningsmetoden. Prosessen er rimelig, enkel og rask og er derfor gunstig for både forbrukere og selgere, som dermed kan unngå juridiske kostnader og lange prosedyrer.
Hvis du ønsker å sende inn en klage, kan du kontakte det nasjonale alternative tvisteløsningskontoret nedenfor. Alternativt kan tvisteløsningskontor også gi svar på spørsmål du måtte ha om prosessen.
Forbrukerrådet
Postboks 463 Sentrum
0105 Oslo
http://www.forbrukerradet.no/
Naturkompaniet AS
Forretningsadresse: Hagevegen 4, 2613 Lillehammer
Organisasjonsnummer: 912893367
Vat no: NO 912893367
Kontakt: kundeservice@naturkompaniet.no